En aquest àmbit tenim la deambulació; quan passa això, quan l'infant ja camina, se lo presenta tot un món per onvestigar: tot és imitable, tot és fantàstic, tot és desitjable. L'activitat lúdica li permetrà satisfer aquesta curiositat per l'univers, abastar-lo i dominar-lo; tot plegat contribueix a una adaptació adequada a l'ambient físic i social que l'envolta.
Àmbit cognitiu
- L'aparició del joc simbòlic. Amb aquest joc comença la possibilitat de procedir a una representació interna, tant de si mateix com dels objectes que no estan presents en l'espai circumdant.
- El domini del llenguatge: Primerament, l'infant està preparat per augmentar de manera espectacular l'adquisició d'un gran nombre de paraules i millorar la sintaxi. En segon lloc, l'infant té més necessitat de comunicar-se amb els iguals i amb les persones adultes, la qual cosa li permet, mentre juga, poder-se expressar verbalment.
Àmbit afectiu
L'afecte és imprescindible per al desenvolupament i l'equilibri emocional de la persona durant tota la seva vida, però és a la infantesa que la manca d'afecte, encara que sigui parcial, determina de manera molt negativa la futura personalitat.
Per desgràcia, algunes de les experiències que es coneixen d'infants que no han estat degudament atesos en l'àmbit afectiu revelen que han esdevingut persones poc sociables, retretes, insegures, agressives i incapaces de mostrar la mínima expressió d'afecte.
Àmbit social
- El complex procés de socialització
- El desenvolupament social en l'etapa infantil
- El joc en el procés de socialització adequada
No hay comentarios:
Publicar un comentario